Starostwo Powiatowe w Tarnowie, jako pierwszy urząd administracji powiatowej w Małopolsce, odebrało certyfikat Zintegrowanego Systemu Zarządzania spełniającego wymogi norm PN-EN-ISO 9001:2009 – Systemy Zarządzania Jakością, PN ISO/IEC 27001:2007 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, PN-N-18001:2004 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy.
- Wielu pracowników starostwa wyodrębniało procedury, opisywało procesy i tworzyło dokumenty systemowe. To podwójna korzyść, gdyż samodzielne wdrożenie po pierwsze umożliwiło kadrze kierowniczej nabycie nowej wiedzy z zakresu zarządzania i pełne zrozumienie istoty systemu. Na dodatek pozwoliło zaoszczędzić przynajmniej 150 tys. zł, bo tyle wynosiłby koszt firmy doradczej – podkreśla sekretarz
A jakie korzyści z zastosowanych nowoczesnych metod zarządzania odniosą klienci Starostwa Powiatowego w Tarnowie? Bo przecież z myślą o nich wdrożono cały system. Na pewno uzyskają wyższy standard świadczonych dla nich usług. A zadowoleni mieszkańcy mogą w bardzo istotny sposób wpłynąć na sposób postrzegania urzędu przez otoczenie zewnętrzne. Zadaniem samorządu jest bowiem dbanie o tworzenie korzystnych i przyjaznych warunków życia obywateli, co w przyszłości przyczyni się do lepszego rozwoju. - Mieszkańcy oczekują, że urząd do którego przychodzą będzie dla nich przyjazny i przejrzysty. Obywatele oczekują od urzędników przychylności, usprawnienia pracy w celu skrócenia czasu załatwiania spraw, przejrzystości procedur, wyczerpującej i zrozumiałej informacji – dodaje W. Prażuch.
Dotychczas systemy zintegrowane to jeszcze duża rzadkość, większość funkcjonujących systemów zarządzania oparta jest jedynie na normie jakościowej. Plusem systemu jest to, że w Starostwie Powiatowym w Tarnowie oparty jest na pełnym, elektronicznym obiegu dokumentów. – Eliminuje to konieczność biegania po urzędzie z plikiem papierowych dokumentów. To pozwala oszczędzić czas, pieniądze i zapobiec ewentualnemu zgubieniu dokumentów – podkreśla W. Prażuch, sekretarz powiatu.