dzisiaj jest: 13 marca 2025 r.   ::    imieniny: Bożena, Krystyna, Ernest

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

  • I powiatowy konkurs plastyczny „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj”

    I powiatowy konkurs plastyczny „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj”

  • Oferta szkół Powiatu Tarnowskiego na rok 2025/2026

    Oferta szkół Powiatu Tarnowskiego na rok 2025/2026

  • Zwalczanie rzekomego pomoru drobiu (ND)

    Zwalczanie rzekomego pomoru drobiu (ND)

  • Koncert

    Koncert "Musica Ars Amanda – Romantyczność"

  • Życzenia z okazji Dnia Sołtysa

    Życzenia z okazji Dnia Sołtysa



I powiatowy konkurs plastyczny „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj”

I powiatowy konkurs plastyczny „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj” W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, a także celem kształtowania tolerancyjnych postaw oraz pogłębiania i promowania wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu, Zarząd Powiatu Tarnowskiego ogłasza I powiatowy konkurs plastyczny pod nazwą „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj”.   Czytaj więcej...


Oferta szkół Powiatu Tarnowskiego na rok 2025/2026

Oferta szkół Powiatu Tarnowskiego na rok 2025/2026 Drodzy Ósmoklasiści!  Aby ułatwić Wam decyzję o wyborze dalszej ścieżki kształcenia, przygotowaliśmy materiał wideo o publicznych szkołach ponadpodstawowych prowadzonych przez Samorząd Powiatu Tarnowskiego i ofercie edukacyjnej na rok szkolny 2025/2026.  Czytaj więcej...


Zwalczanie rzekomego pomoru drobiu (ND)

Zwalczanie rzekomego pomoru drobiu (ND) Rozporządzenia Wojewody Małopolskiego w sprawie zwalczania rzekomego pomoru drobiu (ND) na terenie powiatu tarnowskiego i Miasta Tarnowa oraz szczepień ptaków przeciwko rzekomemu pomorowi drobiu (ND) na obszarze powiatu tarnowskiego i Miasta Tarnowa Czytaj więcej...


Koncert "Musica Ars Amanda – Romantyczność"

Koncert Koncert w wykonaniu artystów Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie już 14 marca (piątek) o godz. 12.00. Orkiestrę Filharmonii poprowadzi Maciej Koczur. Solistą koncertu będzie skrzypek Przemysław Prucnal, a wydarzenie poprowadzi Paweł Riess. Czytaj więcej...
Previous
Next

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Budownictwo

Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce

Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
prowadzonego przez Województwo Małopolskie w ramach Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce rozpoczął się 1 lipca br. Projekt jest kierowany do uczniów zawodowych szkół ponadgimnazjalnych, dla których Powiat Tarnowski jest organem prowadzącym.
Należy jednak zaznaczyć, że w okresie poprzedzającym rozpoczęcie Projektu trwały bardzo intensywne prace przygotowawcze. W porozumieniu ze Szkołami przygotowywano ofertę zajęć kluczowych oraz kursów zawodowych „miękkich” i „twardych”. Oferta szczególnie kursów zawodowych konsultowana była z uczniami. Opinia uczniów z oczywistych powodów była wiążąca dla projektodawców – to uczniowie byli ostatecznymi beneficjentami Projektu, to uczniowie mieli uczestniczyć w zajęciach kluczowych i kursach branżowych. O ile celem zajęć kluczowych było szybkie wsparcie uczniów, w przypadku zajęć wyrównawczych uzupełnienie braków wiedzy i umiejętności w przedmiotach matematyczno – przyrodniczych, a w przypadku zajęć rozszerzających wzbogacanie o wiedzę i umiejętności wykraczające poza podstawę przedmiotową, to w przypadku kursów zwiększenie wartości rynkowej o dodatkowe kwalifikacje „miękkie” i „twarde”.
Biuro Projektu zorganizowano w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Tuchowie. Na realizatora Projektu działającego w imieniu Powiatu wybrany został Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Tuchowie. Wybór tej Szkoły nie był przypadkowy – w Szkole funkcjonował Ośrodek Dokształcenia i Doskonalenia Zawodowego w Tuchowie, który miał doświadczenie w organizacji dokształcania młodocianych. Podstawowym zadaniem Realizatora Projektu było przygotowanie logistyczne Projektu. Oprócz ZSP w Tuchowie w Projekcie uczestniczyć będą pozostałe szkoły zawodowe, tj: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Ciężkowicach, Zespół Szkół Licealnych i Technicznych w Wojniczu, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Ryglicach, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Żabnie, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Skrzyszowie i Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Radłowie. W okresie wakacyjnym przygotowany został Regulamin rekrutacji – podstawowy dokument regulujący zasady rekrutacji uczniów do Projektu oraz wzory dokumentów potwierdzających realizację zajęć. W okresie wakacyjnym – zgodnie z założeniami Projektu, wyłonieni zostali szkolni Liderzy PRS.
W okresie od 1 września br do 31 grudnia 2010 roku uczestniczyło 1099 uczniów w następujących zajęciach kluczowych:
•    chemia z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia wyrównawcze (42)
•    fizyka z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia wyrównawcze (12)
•    j angielski z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia wyrównawcze (74)
•    matematyka z wykorzystaniem narzędzi informatycznych –zajęcia wyrównawcze (312)
•    j. niemiecki. z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia wyrównawcze (124)
•    matematyka – zajęcia wyrównawcze (15)
•    j. niemiecki- zajęcia wyrównawcze (60).
•    j angielski z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia rozszerzające (151)
•    matematyka z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia rozszerzające (269)
•    j. niemiecki z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia rozszerzające (40)
Oferta zajęć kluczowych - można potwierdzić, została przez uczniów oceniona pozytywnie. Mocną stronę zajęć wyrównawczych była niewielka ale wystarczająca liczba godzin zajęć (15 -25 godzin). Uczniowie podczas zajęć uzyskiwali faktyczną pomoc w przypadku trudności w nauce od nauczyciela, który znał uczniów i miał o zakresie trudności w nauce przedmiotu, jak również możliwość poszerzenia swoich umiejętności oraz wyjaśnienia trudniejszych zagadnień.
Drugą grupą były zajęcia branżowe, w których łącznie uczestniczyło 400 uczniów. Były to:
•    kurs nauki jazdy kat. B (29)
•    kurs nauki jazdy kat. B+E (24)
•    kurs barmański (9)
•    kurs kelnerski (20)
•    operator wózka widłowego (28)
•    PHP i MySQL (24)
•    AutoCad (12)
•    Photoshop (15)
•    Księgowość w małej firmie (16)
•    Kurs księgowości I stopnia (11)
•    SOGA (15)
•    SUBIEKT (15)
•    SOHO (15)
•    PŁATNIK (12)
•    Kasa fiskalna (78)
•    kurs języka C++/C# (10)
•    Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej (10)
•    Diagnostyka pojazdowa (35)
•    Administrator sieci (22)
Równolegle, z realizacją pierwszej tury kursów kontynuowano konsultacje z uczniami oraz w szkołach odbywały się spotkania informacyjne z rodzicami. Odnotować należy bardzo życzliwe podejście uczniów i rodziców oraz uczących do Projektu. Prezentacja Projektu wzbudziła duże zaciekawienie oraz rozbudziła oczekiwania uczniów i rodziców. Analiza postaw uczniów po pierwszych czterech miesiącach trwania Projektu potwierdziła duże zaangażowanie. Uczniowie bardzo poważnie podchodzili dodatkowych obowiązków związanych z udziałem w zajęciach. Wysoka była również ocena zajęć kluczowych i branżowych prowadzonych przez Wykonawców.
W pierwszym okresie, tj. do 31 grudnia 2010 r. z budżetu Projektu na zajęcia kluczowe i kursy branżowe wydatkowano łącznie

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt