dzisiaj jest: 19 marca 2025 r.   ::    imieniny: Józef, Bogdan, Marek

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

Powiat Tarnowski
Gmina Ciężkowice
Powiat Tarnowski
Gmina Ciężkowice
Powiat TarnowskiLeśna droga

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Zabezpieczanie się przed zniszczeniami i szkodami drogowymi

Po poprzednim wykonawcy odcinka autostrady z Tarnowa do Dębicy pozostały rozjeżdżone i zniszczone drogi. Co zrobić, aby powtórzenie takiej sytuacji nie było już możliwe? O tym dyskutowali w Chotowej przedstawiciele zainteresowanych samorządów z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział w Rzeszowie.  Na spotkaniu obecne były m.in. władze powiatu tarnowskiego, gdyż ten odcinek autostrady będzie budowany także na terenie gminy Lisia Góra i wykonawca będzie korzystał z dróg utrzymywanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Tarnowie. – Uznaliśmy, że w jedności jest siła i wspólnie ze starostą powiatu dębickiego, burmistrzem Dębicy oraz wójtami gmin Lisia Góra, Dębica, Czarna i Żyraków wypracowaliśmy strategię dotyczącą podpisywania umów z firmą na korzystanie z dróg w trakcie realizowania inwestycji, jak i zabezpieczających ich późniejszą odbudowę – mówi Starosta Tarnowski Roman Łucarz.  Ustalono, że wykonawca będzie musiał wpłacić kaucje na konta samorządów – pieniądze zostaną mu zwrócone dopiero wówczas, gdy po zakończeniu budowy doprowadzi drogi do należytego stanu. Jeśli nie wywiąże się z tego zadania, samorządy same naprawią swoje drogi za środki pobrane z kaucji. Zostaną też wyznaczone drogi, z których samochody dowożące materiały na plac budowy, głównie kruszywo i masę bitumiczną, będą mogły korzystać. Złamanie ustaleń i poruszanie się ciężkich pojazdów po innych jedniach skutkować będzie za każdym razem nałożeniem na firmę kary w wysokości 5 tys. zł – sytuację w tym zakresie na bieżąco monitorować będą służby powiatów i gmin, które reagować mają także na sygnały otrzymywane od mieszkańców.  W umowach ma być też zapisane, że wykonawca przed wejściem na roboty ma odpowiednio przygotować i zabezpieczyć drogi, łącznie z udrożnieniem urządzeń odwadniających. Ma też przed wprowadzeniem pojazdów na drogi dokonać inwentaryzacji budynków i ogrodzeń zlokalizowanych w ich bezpośrednich sąsiedztwie. Jeśli powstaną jakieś szkody, będzie miał obowiązek je usuwać.W Chotowej przedstawiciele zainteresowanych tym tematem samorządów powiatowych i gminnych spotkali się z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział w Rzeszowie w sprawie dokończenia budowy odcinka autostrady A4 Tarnów (Krzyż) – Dębica (Pustynia). Wypracowano wspólną strategię względem wykonawcy, którym jest spółka Budimex. Określa ona zasady

korzystania z dróg powiatowych i gminnych w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego, jak i zabezpiecza ich późniejszą odbudowę. 

Po poprzednim wykonawcy odcinka autostrady z Tarnowa do Dębicy pozostały rozjeżdżone i zniszczone drogi. Co zrobić, aby powtórzenie takiej sytuacji nie było już możliwe? O tym dyskutowali w Chotowej przedstawiciele zainteresowanych samorządów z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – Oddział w Rzeszowie.

Na spotkaniu obecne były m.in. władze powiatu tarnowskiego, gdyż ten odcinek autostrady będzie budowany także na terenie gminy Lisia Góra i wykonawca będzie korzystał z dróg utrzymywanych przez Powiatowy Zarząd Dróg w Tarnowie. – Uznaliśmy, że w jedności jest siła i wspólnie ze starostą powiatu dębickiego, burmistrzem Dębicy oraz wójtami gmin Lisia Góra, Dębica, Czarna i Żyraków wypracowaliśmy strategię dotyczącą podpisywania umów z firmą na korzystanie z dróg w trakcie realizowania inwestycji, jak i zabezpieczających ich późniejszą odbudowę – mówi Starosta Tarnowski Roman Łucarz.

Ustalono, że wykonawca będzie musiał wpłacić kaucje na konta samorządów – pieniądze zostaną mu zwrócone dopiero wówczas, gdy po zakończeniu budowy doprowadzi drogi do należytego stanu. Jeśli nie wywiąże się z tego zadania, samorządy same naprawią swoje drogi za środki pobrane z kaucji. Zostaną też wyznaczone drogi, z których samochody dowożące materiały na plac budowy, głównie kruszywo i masę bitumiczną, będą mogły korzystać. Złamanie ustaleń i poruszanie się ciężkich pojazdów po innych jedniach skutkować będzie za każdym razem nałożeniem na firmę kary w wysokości 5 tys. zł – sytuację w tym zakresie na bieżąco monitorować będą służby powiatów i gmin, które reagować mają także na sygnały otrzymywane od mieszkańców.

W umowach ma być też zapisane, że wykonawca przed wejściem na roboty ma odpowiednio przygotować i zabezpieczyć drogi, łącznie z udrożnieniem urządzeń odwadniających. Ma też przed wprowadzeniem pojazdów na drogi dokonać inwentaryzacji budynków i ogrodzeń zlokalizowanych w ich bezpośrednich sąsiedztwie. Jeśli powstaną jakieś szkody, będzie miał obowiązek je usuwać.

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt