Programy Unii Europejskiej
1 września br. rozpoczęła się realizacja projektu "e-Wiedza szkoła - zajęcia on-line".
W ramach projektu planowane są dodatkowe zajęcia pozalekcyjne on- line dla uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromnikuchcących rozwijać zainteresowania i mające na celu podniesienie kompetencji kluczowych oraz uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy w wymiarze 30godz lekcyjnych w roku szkolnym 2019/2020. Zajęcia zaplanowano w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi dzięki czemu uczniowie będą poszerzać swoją wiedzę z obszaru język angielski i kompetencje uczenia się. Planuje się utworzenie grup 15-osobowych. W ramach projektu uczniowie jeden raz odbędą zajęcia bezpośrednio na uczelni (Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie i Fundacji Centrum Kopernika w Krakowie), na który zapewniony będzie transport. W celu prawidłowej realizacji zajęć zapewniony będzie udział nauczycieli bezpośrednio związanych z obszarem tematycznym. Zostaną zakupione niezbędne pomoce dydaktyczne i materiały. Ogólna wartość projektu to 29250,88 zł , w tym dofinansowanie 27788,33 zł i wkład własny powiatu 5% tj. 1462,55 zł. Projekt jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet X, Działanie 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałanie 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020"
Dnia 30 września br. rozpoczyna się rekrutacja do projektu "e-Wiedza – zajęcia on-line". Rekrutacja potrwa do 8 października 2019 r.
W ramach projektu zostanie utworzone dwie grupy: jedna 15 osobowa, która będzie uczestniczyć w zajęciach on-line z obszaru język angielski i jedna 15 osobowa, która będzie uczestniczyć w zajęciach on-line z obszaru kompetencje uczenia się. Zachęcamy do zapoznania się z Regulaminami oraz do udziału w projekcie.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
"e-Wiedza – zajęcia on-line" realizowanego w ramach X Osi Priorytetowej Wiedza i Kompetencje Działania 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020
Realizator projektu: Powiat Tarnowski
Termin realizacji: 1 września 2019 r. do 30 czerwca 2020 r.
Zasady ogólne
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa dotyczy projektu "e-Wiedza – zajęcia on-line" realizowanego przez Powiat Tarnowski ul. Narutowicza 38, 33-100 Tarnów w okresie od 1 września 2019 do 30 czerwca 2020 roku w ramach Działania 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020
§ 1
Użyte w Regulaminie określenia i skróty oznaczają:
- Projekt: należy rozumieć projekt "e-Wiedza – zajęcia on-line".
- Realizator: Powiat Tarnowski - Starostwo Powiatowe w Tarnowie, który zapewni właściwą realizację zadań wynikających z wyżej wymienionego projektu oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku.
- Uczestnik: uczeń/uczennica Liceum Ogólnokształcącego z Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Jana Pawła II w Gromniku, któremu zostało udzielone wsparcie w ramach projektu.
- Regulamin rekrutacji i uczestnictwa: niniejszy dokument określający zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie "e-Wiedza – zajęcia on-line" dla uczniów uczęszczających do szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie ogólne wymienionych w § 1 pkt 3.
- Rekrutacja: selektywny wybór uczniów do danej formy wsparcia z listy kandydatów oraz ustalenie listy rezerwowej wg kryteriów określonych niniejszym Regulaminem.
- Szkoła – Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. Jana Pawła II w Gromniku.
- Zajęcia on-line: zajęcia wykraczające poza podstawę programową kształcenia na poziomie szkoły ponadpodstawowej wykorzystujące nowoczesne technologie komunikacyjne w obszarze język angielski i kompetencje uczenia się dla Liceum Ogólnokształcącego. Zajęcia prowadzone będą w formie wideokonferencji przez nauczycieli akademickich w sali szkolnej Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku wyposażonej w pracownię multimedialną w ramach projektu Małopolskiej Chmury Edukacyjnej (Poddziałanie 2.1.3 RPO WM). Zajęcia prowadzone będą wg scenariuszy wypracowanych w ramach projektu koordynacyjnego. Zajęcia realizowane w ramach projektu nie będą kolidowały z zajęciami szkolnymi realizowanymi w ramach podstawy programowej.
- Wyjazdy na uczelnie na zajęcia stacjonarne wykraczające poza podstawę programową kształcenia na poziomie szkoły ponadpodstawowej wykorzystujące nowoczesne technologie komunikacyjne w obszarze język angielski i kompetencje uczenia się, prowadzone przez nauczycieli akademickich. W roku szkolnym odbędzie się 1 wyjazd dla danego obszaru tematycznego.
Kryteria przyjęć i rekrutacja do projektu
§ 2
- Do udziału w rekrutacji na dodatkowe zajęcia on-line w obszarze kompetencje uczenia się uprawnione są osoby, które spełniają łącznie następujące kryteria:
- są uczniami Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku;
- mieszkają i/lub uczą się na terenie Województwa Małopolskiego;
- są zainteresowani udziałem w zajęciach z obszaru kompetencje uczenia się (formularz zgłoszeniowy);
- posiadają kompetencje pozwalające na udział w zajęciach wykraczających ponad podstawę programową kształcenia z kompetencji uczenia się (spełnienie tego kryterium zostanie określone na podstawie krótkiego testu wiedzy, przy czym liczba uzyskanych punktów na teście równoznaczna będzie z ilością przyznanych punktów; maksymalna ilość pytań to 10);
- nie byli uczestnikami zajęć on-line z obszaru kompetencje uczenia się we wcześniejszych projektach w ramach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej (oświadczenie dyrektora szkoły);
- nie są uczestnikami innego projektu realizowanego w tym samym czasie w ramach RPOWM 2014-2020, w którym przewidziane formy wsparcia uczestnika są tego samego rodzaju lub zmierzają do tego samego celu/korzyści dla uczestnika projektu.
- Do udziału w rekrutacji na dodatkowe zajęcia on-line w obszarze język angielski uprawnione są osoby, które spełniają łącznie następujące kryteria:
- są uczniami Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku;
- mieszkają i/lub uczą się na terenie Województwa Małopolskiego;
- są zainteresowani udziałem w zajęciach z obszaru język angielski (formularz zgłoszeniowy);
- posiadają kompetencje pozwalające na udział w zajęciach wykraczających ponad podstawę programową kształcenia z języka angielskiego (spełnienie tego kryterium zostanie określone na podstawie krótkiego testu wiedzy, przy czym liczba uzyskanych punktów na teście równoznaczna będzie z ilością przyznanych punktów; maksymalna ilość pytań to 10);
- nie byli uczestnikami zajęć on-line z obszaru język angielski we wcześniejszych projektach w ramach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej (oświadczenie dyrektora szkoły);
- nie są uczestnikami innego projektu realizowanego w tym samym czasie w ramach RPOWM 2014-2020, w którym przewidziane formy wsparcia uczestnika są tego samego rodzaju lub zmierzają do tego samego celu/korzyści dla uczestnika projektu.
W przypadku większej liczby chętnych uczniów na zajęcia on-line zarówno z kompetencji uczenia się jak i języka angielskiego dodatkowymi kryteriami rekrutacji, które powinni spełnić uczestnicy są:
- ETAP 1 wyższa ocena z przedmiotu odpowiadającego obszarowi tematycznemu, jaką uczeń/uczennica uzyskał na koniec semestru poprzedzającego okres realizacji projektu w odniesieniu do języka angielskiego natomiast w przypadku kompetencji uczenia się średnia z wszystkich przedmiotów za poprzedni rok szkolny.
Ocena z języka angielskiego w roku szkolnym 2018/2019 |
Średnia z wszystkich przedmiotów w roku szkolnym 2018/2019 * dotyczy rozwijania kompetencji uczenia się |
Punktacja |
6 |
6,0 - 5,4 |
6 |
5 |
5,3 - 4,8 |
5 |
4 |
4,7 - 4,0 |
4 |
3 |
3,9 - 3,0 |
3 |
- ETAP 2 w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na ETAPIE 1 - osiągnięcia w danym obszarze tematycznym (konkursy, olimpiady, itp.)
Osiągnięcia w danym obszarze tematycznym |
Punktacja za udział |
Punktacja za zajęcie 1 do 5 miejsca |
na poziomie ogólnopolskim |
5 |
10 |
na poziomie wojewódzkim |
4 |
8 |
na poziomie powiatowym |
3 |
6 |
na poziomie międzyszkolnym |
2 |
4 |
na poziomie międzyszkolnym |
1 |
2 |
- ETAP 3 W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na ETAPIE2 - ocena z zachowania za poprzedni semestr.
Ocena z zachowania |
Przyznana liczba punktów |
Wzorowe |
3 |
Bardzo dobre |
2 |
Dobre |
1 |
Poprawne |
0 |
-
W przypadku kandydatów o takiej samej liczbie punktów po wszystkich Etapach o zakwalifikowaniu do projektu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Przystąpienie do projektu
§ 3
- Rekrutacja odbywa się od 30 września 2019 r. do 8 października 2019 r.
- Uczeń/ uczennica zainteresowany/na udziałem w zajęciach on-line będzie zobligowany do 8 października 2019r. do wypełnienia formularza zgłoszeniowego i stosownych oświadczeń dotyczących przetwarzania danych osobowych (Załącznik nr 1a) i złożenia do nauczyciela danego obszaru na terenie szkoły podczas dyżuru w sekretariacie/gabinecie. Złożone przez uczestników dokumenty zgłoszeniowe nie podlegają zwrotowi.
- 9 października 2019 r. odbędzie się test wiedzy badający kompetencje pozwalające na udział w zajęciach wykraczających ponad podstawę programową kształcenia odpowiednio z obszaru język angielski i kompetencje uczenia się o godzinie podanej przez nauczyciela przedmiotowego. Informacja podana będzie na tablicy ogłoszeń w szkole.
- W przypadku uczniów niepełnoletnich dokumenty rekrutacyjne podpisuje również rodzic lub prawny opiekun. Każdy uczeń/uczennica przed wypełnieniem dokumentów powinien zapoznać się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa. Oświadczenie o uczęszczaniu ucznia do danego typu szkoły, ocenę z przedmiotu odpowiadającemu danemu obszarowi tematycznemu oraz osiągnięcia w danym obszarze tematycznym potwierdza dyrektor (Załącznik nr 1a).
- W przypadku osób z niepełnosprawnością, która uniemożliwia bądź utrudnia samodzielne odczytanie formularza, pracownik biura projektu lub nauczyciel/lka lub sekretarka szkoły odczyta formularz.
- W przypadku osób z niepełnosprawnością pracownik biura projektu lub nauczyciel/lka/ lub sekretarka szkoły zapewni pomoc przy wypełnianiu dokumentów rekrutacyjnych i/lub wydrukuje dokumenty z zastosowaniem większej czcionki lub z możliwością edycji komputerowej.
- Do dnia 10 października 2019r. Nauczyciele dokonają weryfikacji dokumentów uczniów i przygotują do dnia 10 października 2019r. listy zakwalifikowanych oraz rezerwowych (maksymalnie 5 osób) na podstawie założeń niniejszego Regulaminu.
- Listy zakwalifikowanych zostaną utworzone oddzielnie dla obszarów tematycznych według punktacji, ewentualnie według kolejności zgłoszeń.
- Listy zakwalifikowanych i rezerwowych dostępne będą w sekretariacie szkoły i u nauczyciela zaangażowanego w rekrutację. Osoby zakwalifikowane otrzymają informację zwrotną od nauczycieli.
- Osoby z niepełnosprawnościami, które zakwalifikowały się do udziału w projekcie i będą chciały skorzystać z możliwości dostosowania wsparcia do ich indywidualnych potrzeb, zobligowane są do złożenia do dnia 11 października 2019r. formularza zgłoszeniowego (Załącznik 1 b) w celu podjęcia przez Realizatora działań zmierzających do dostosowania form wsparcia do indywidualnych potrzeb.
- Przez wyczerpanie miejsc rozumie się stworzenie listy zakwalifikowanych tj. 15 osób na zajęcia on-line z obszaru język angielski oraz 15 osób na zajęcia on-line z obszaru kompetencje uczenia się z Liceum Ogólnokształcącego z Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku a także list rezerwowych. W przypadku nie zrekrutowania odpowiedniej ilości uczestników, Realizator przewiduje możliwość przedłużenia terminu rekrutacji, o czym poinformuje na stronie internetowej Powiatu Tarnowskiego.
- Osoby, które nie zakwalifikowały się w wyniku rekrutacji zostaną wpisane na listę rezerwową. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie przez osoby zakwalifikowane, osoby z listy rezerwowej zajmą ich miejsce w kolejności zgodnej z tymi listami.
- W przypadku zdarzeń losowych, zdrowotnych itp. miejsce osób rezygnujących z zajęć on-line zajmą osoby z listy rezerwowej.
- Pierwszego dnia udziału w zajęciach on-line każdy z uczniów podpisuje „Deklarację uczestnictwa w projekcie" (Załącznik nr 2) oraz inne dokumenty związane z realizacją zajęć on-line. Podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie jest zobowiązaniem ucznia do czynnego i pełnego udziału w działaniach projektowych. W przypadku osób niepełnoletnich deklarację podpisują również rodzice/opiekunowie prawni.
- Do dnia 14 października 2019 r. nauczyciele przedmiotowi sporządzą protokół z rekrutacji oraz przekażą dokumenty rekrutacyjne do biura projektu – Starostwo Powiatowe w Tarnowie, ul. Narutowicza 38, 33-100 Tarnów, pokój 320.
- Wszystkie informacje i formularze związane z rekrutacją dostępne są w biurze projektu – Starostwo Powiatowe w Tarnów, ul. Narutowicza 38, 33 - 100 Tarnów, w sekretariacie szkoły i u nauczycieli przedmiotowych oraz na stronach internetowych Powiatu Tarnowskiego: www.powiat.okay.pl a także Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku: www.zsoiz.gromnik.pl. Opis miejsca składania dokumentów rekrutacyjnych zawiera § 8.
Uprawnienia i obowiązki uczestnika projektu
§ 4
- W szkole objętej projektem, osoby zakwalifikowane wyłonione w drodze rekrutacji będą uczestniczyć w 30 godz. zajęć on-line (1 godz = 45 min) odpowiednio w obszarze kompetencje uczenia się i język angielski w roku szkolnym 2019/2020; nie częściej niż 1 raz w tygodniu w godz. 7.30 do 9.00.
- Zajęcia rozpoczną się najwcześniej od drugiej połowy października 2019 r.
- W tym samym czasie w zajęciach on-line weźmie udział tylko jedna grupa uczniów.
- Jeden raz w roku szkolnym grupa weźmie udział w zajęciach stacjonarnych na uczelni, na które zapewniony będzie transport i opieka.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest do podpisywania listy obecności na każdych zajęciach oraz na zajęciach stacjonarnych na uczelni.
- Każdemu uczestnikowi projektu zostaną zapewnione materiały biurowe.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest do:
- kulturalnego zachowania podczas zajęć, odnoszenia się z szacunkiem do pozostałych uczestników i prowadzących,
- regularnego, terminowego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach on-line,
- wypełnienia na zakończenie zajęć on-line ankiety ewaluacyjnej,
- wypełnienia na początku i na zakończenie zajęć on-line testu wiedzy,
- Minimum 80% obecności gwarantuje ukończenie zajęć przez uczestnika.
- Realizator dopuszcza usprawiedliwione nieobecności uczestnika na zajęciach on-line spowodowane chorobą lub zdarzeniami losowymi. Podstawą usprawiedliwienia nieobecności na szkoleniu mogą być:
- zwolnienie lekarskie,
- pisemne wyjaśnienie nieobecności z przyczyn losowych.
- Każdy uczeń ma prawo oczekiwać:
- godnego traktowania ze strony prowadzących i innych uczestników zajęć,
- rzetelnego i sumiennego prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zasad dydaktyki,
- zapewnienia bezpieczeństwa podczas uczestniczenia w zajęciach.
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie
§5
- W przypadku rezygnacji uczestnika z zajęć on – line zobowiązany jest on złożyć na ręce nauczyciela przedmiotowego co najmniej z tygodniowym wyprzedzeniem przed rozpoczęciem zajęć on-line stosowne oświadczenie o rezygnacji z podaniem jej powodu. Ponadto jest zobowiązany zwrócić Realizatorowi materiały do zajęć, które otrzymał.
- Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach i następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia przed rozpoczęciem kolejnych zajęć na formularzu opracowanym przez Realizatora projektu i dostępnym w biurze projektu.
- Uzasadnione przypadki, o których mowa w ust. 1 niniejszego § mogą wynikać z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej i z zasady nie mogą być znane przez uczestnika w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. W sytuacji, gdy przyczyną rezygnacji jest zdarzenie losowe, uczestnik zobowiązany jest dołączyć do oświadczenia potwierdzającą ten fakt dokumentację.
- Realizator zastrzega sobie prawo do skreślenia uczestnika z listy uczestników projektu w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu oraz zasad współżycia społecznego w szczególności w przypadku naruszenia nietykalności cielesnej innego uczestnika lub nauczyciela, udowodnionego aktu kradzieży lub szczególnego wandalizmu oraz uczestniczenia w zajęciach on – line pod wypływem alkoholu lub innych środków odurzających.
- W przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika z listy osób zakwalifikowanych do projektu, jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej (zgodnie z zasadami zawartymi § 3 ust. 10 i 11).
- W przypadku, gdy przyczyna rezygnacji z zajęć on-line jest inna niż zdarzenie losowe, lub dokumentacja potwierdzająca zdarzenie losowe nie zostanie zaakceptowana przez Realizatora, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu kosztów zajęć on – line, stanowiących 100% jego wartości przypadającej na poszczególnego uczestnika w kwocie 975,03 zł.
- Uczestnik jest zobowiązany do zwrotu w/w. kosztów w terminie 14 dni od dnia decyzji o skreśleniu z listy uczestników.
Kontrola
§6
- Uczeń/uczennica przez cały okres trwania zajęć on-line może zostać poddany kontroli w miejscu odbywania zajęć on-line przez koordynatorów oraz pracowników Zespoły ds. Kontroli Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości.
- Każdy przypadek niezgodności wykryty na etapie realizacji zajęć on-line, będzie rozpatrywany indywidualnie i może skutkować zastosowaniem § 5 ust. 5 i 6.
Dostępność i otwartość projektu dla osób z niepełnosprawnościami
§7
- Osoby z niepełnosprawnościami, które zakwalifikowały się do udziału w projekcie i będą chciały skorzystać z możliwości dostosowania wsparcia do ich indywidualnych potrzeb, złożą formularz zgłoszeniowy Zał. 1 b oraz przedstawią do wglądu stosowny dokument: orzeczenie o (stopniu) niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważnego) lub zaświadczenie od lekarza, odpowiednie orzeczenie lub inny dokument poświadczający stan zdrowia w celu dostosowania do ich potrzeb sposobu organizacji form wsparcia z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.
- Dostęp dla osób z niepełnosprawnościami do udziału w projekcie uwzględnia perspektywę i sytuację osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, w szczególności osób z niepełnosprawnych ruchową, niewidomych i słabowidzących, głuchych i słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami lub chorobami psychicznymi, z trudnościami komunikacyjnymi i uwzględnia traktowanie osób niepełnosprawnościami na równi ze swoimi pełnosprawnymi rówieśnikami zarówno w zakresie udziału, użytkowania, zrozumienia, komunikowania się, skorzystania z efektów.
- Zakwalifikowanym uczestnikom/czkom z niepełnosprawnościami zostanie uwzględnione wsparcie na wyrównywanie szans (na przykład: asystent osoby z niepełnosprawnością, tłumacz przewodnik) oraz zapewniona elastyczność form wsparcia(na przykład: wydłużony czas trwania szkoleń – potrzeba tłumaczenia na język migowy, konieczność wolniejszego mówienia, zapewnienie bezpieczeństwa psychicznego (na przykład: poprzez zapewnienie odpowiedniej przestrzeni, zwiększenie liczby godzin, wolniejsze tempo prowadzenia spotkania lub indywidualne spotkanie dla osób o obniżonej normie intelektualnej), jeśli osoba zgłosi ten fakt zgodnie z § 3 ust.10.
- W przypadku uczestnika z niepełnosprawnością możliwe jest sfinansowanie kosztów racjonalnego usprawnienia tj. koniecznej i odpowiedniej zmiany oraz dostosowania w celu zapewnienia osobom z niepełnosprawnościami możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi osobami. Oznacza to możliwość sfinansowania specyficznych działań dostosowawczych tj.: tłumacz języka migowego, transport niskopodłogowy, dostosowanie infrastruktury (budynku, programy komputerowe powiększające, mówiące, drukarki materiałów w alfabecie Braille'a), osoby asystujące, odpowiednie dostosowanie żywienia adekwatnych do specjalnych potrzeb edukacyjnych wynikających z niepełnosprawności w oparciu o indywidualnie przeprowadzoną diagnozę potrzeb w tym zakresie. W związku z faktem, iż jest to projekt ogólnodostępny mechanizm ten jest uruchamiany w momencie pojawienia się w projekcie osoby z niepełnosprawnością, a limit przewidziany na sfinansowanie ww. mechanizmu wynosi 12 tys. PLN/ osobę
- Dostępność biura projektu:
Budynek zlokalizowany w pobliżu przystanku autobusowego:
Narutowicza 04 – Łazienna: 1, 2, 11, 12, 30, 31, 208, 225, 227, linie pozamiejskie kierunek: gmina Tuchów, gmina Ryglice, gmina Pleśna, gmina Rzepiennik Strzyżewski, gmina Gromnik, gmina Ciężkowice, gmin Szerzyny, Pilzno, Gorlice (odległość od budynku ok 20m)
Narutowicza 01 – Wodna: 1, 11 (odległość od budynku ok 30m)
Narutowicza 03 – Cmentarza: 31, 201, 225, 227 (odległość od budynku ok 160m)
Bema 02 – Targowa: 2, 9, 12, 30 (odległość od budynku ok 300m)
Obok budynku dostępne są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oznaczone kolorem niebieskim.
Wejście do budynku oraz przemieszczanie się po piętrach Starostwa Powiatowego umożliwiają szerokie drzwi oraz winda. Teren wokół starostwa jest równy, powierzchnia jest utwardzona bez wyraźnych różnic w poziomach. W drzwiach wejściowych brak progu.
Wewnątrz budynku (na parterze) znajduje się toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Na schodach jest powierzchnia antypoślizgowa, przy schodach są poręcze z jednej strony. Oznaczenia krawędzi stopni na schodach dla osób z dysfunkcją wzroku.
Wszystkie drzwi wewnętrzne są o szerokości umożliwiającej poruszanie się osobie na wózku inwalidzkim, bez progów. Przeszklone drzwi na wysokości wzroku oklejone pasem w kontrastowym kolorze.
Szerokość korytarzy pozwala swobodnie poruszać się osobom na wózkach, brak różnicy poziomów. Korytarze są jasne, bez wystających przeszkód.
Tablice informacyjne znajdujące się w budynku są w kolorach kontrastowych.
Mobilne podjazdy umożliwiające niepełnosprawnym swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim oraz bezpieczne pokonywanie schodów – dotyczy sali konferencyjnej.
- Dostępność miejsca rekrutacji w ZSOiZ Gromnik:
Budynek zlokalizowany w pobliżu przystanku autobusowego: odległość od budynku - ok. 200 m
Budynek zlokalizowany w pobliżu stacji kolejowej: odległość od budynku - ok. 600 m
Obok budynku szkoły jest parking z 1 miejscem dla osób z niepełnosprawnością.
Przed wejściem do budynku jest obniżony krawężnik.
Wejście do budynku jest utwardzone o równiej nawierzchni, wejście do szkoły jest o zróżnicowanej fakturze. Do szkoły prowadzą 2 wejścia: jedno schodami, drugie od strony hali sportowej w formie podjazdu o niewielkim nachyleniu wyłożonego kostką brukową.
Na terenie szkoły umieszczone są znaki dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim z informacją, gdzie jest dogodne miejsce.
Na schodach przed budynkiem, na schodach wewnętrznych i korytarzach jest powierzchnia antypoślizgowa, o zróżnicowanej fakturze i kolorystyce. Oznaczenia krawędzi stopni na schodach dla osób z dysfunkcją wzroku - zaznaczone są pierwsze i ostatnie stopnie na schodach.
Przy schodach na zewnątrz znajdują się poręcze z dwóch stron, wewnątrz budynku poręcze z jednej strony.
Drzwi wewnętrzne - do sal odpowiedniej szerokości. Klamki w drzwiach są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
Wewnątrz budynku na parterze od strony hali sportowej są dwie pochylnie na parter od strony hali sportowej.
W szkole na parterze od strony hali jest toaleta z udogodnieniami umożliwiająca korzystanie z urządzeń osobom z niepełnosprawnościami.
Tablice informacyjne w szkole są w kontrastowych kolorach; informacje przekazywane są również z wykorzystaniem piktogramów.
Włączniki światła są na dostępnej wysokości i łatwe w użyciu.
Brak pogłosu w Sali, oświetlenie w salach jest odpowiednie.
Sekretariat (w którym składane będą dokumenty rekrutacyjne) znajduje się na parterze.
Do sekretariatu prowadzi szeroki i jasny korytarz. Drzwi są o szerokości umożliwiającej poruszanie się osobie na wózku inwalidzkim
Stacjonarny sprzęt multimedialny do wideokonferencji umieszczony w Sali 2.2 na poziomie 2, do którego prowadzą schody. Wychodząc naprzeciw os. niepełnosprawnych z trudnościami w poruszaniu się przygotowano do zajęć również salę 1.5 na parterze, w której znajduje się mobilny sprzęt multimedialny.
Równość szans udziału w projekcie
§ 8
- Podczas rekrutacji Realizator i Szkoła będą się kierować zasadą równości szans. Decyzje Realizatora i Szkoły nie mogą nikogo dyskryminować z uwagi na płeć, stan zdrowia, niepełnosprawność, wyznanie, poglądy, rasę, przekonania.
- Realizator w chwili pojawienia się w Projekcie osoby z niepełnosprawnością dołoży wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom osób z niepełnosprawnością względem dostępności.
Przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji i promocji projektu
§ 9
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych na potrzeby rekrutacji uczestników projektu oraz w celach promocyjnych i informacyjnych związanych z realizacją projektu jest Powiat Tarnowski z siedzibą w Tarnowie przy ul. Narutowicza 38, 33-100 Tarnów
- Z administratorem można skontaktować się:
- poprzez pocztę elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
- telefonicznie +48 14 688 33 00,
- listownie – kierując korespondencję na adres siedziby administratora
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się:
- poprzez pocztę elektroniczną pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
- listownie – kierując korespondencję na adres siedziby administratora.
- Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji do projektu oraz w celach promocyjnych i informacyjnych związanych z realizacją projektu.
- Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi zgoda, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a) oraz – w przypadku osoby z niepełnosprawnością w odniesieniu do danych dotyczących stanu zdrowia - w art. 9 ust. 2 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w skrócie RODO.
- W czynnościach służących realizacji celów, o których mowa w punkcie 3 będzie uczestniczyła Szkoła. Oznacza to, że szkoła ta będzie także uczestniczyła w procesie przetwarzania danych osobowych kandydatów i uczestników projektu.
- Dane osobowe mogą zostać udostępnione Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 (w skrócie IZ RPO WM), Instytucji Pośredniczącej - Małopolskiemu Centrum Przedsiębiorczości z siedzibą w Krakowie przy ul. Jasnogórskiej 11, 31- 358 Kraków, podmiotom realizującym badania ewaluacyjne na zlecenie IZ RPO WM 2014-2020.
- Dane osobowe mogą również zostać udostępnione specjalistycznym podmiotom, realizującym na zlecenie w/w podmiotów kontrole i audyt projektów realizowanych w ramach RPO WM.
- Dane dotyczące wizerunku mogą zostać umieszczone w zasobach Małopolskiej Chmury Edukacyjnej, udostępnione na stronie internetowej Realizatora projektu oraz szkoły, opublikowane w mediach tradycyjnych i elektronicznych.
- Podanie danych nie jest obowiązkowe, niemniej brak danych – z wyłączeniem danych o niepełnosprawności oraz danych dotyczących wizerunku – uniemożliwi udział w procesie rekrutacji.
- W przypadku osoby z niepełnosprawnością, niepodanie danych dotyczących stanu zdrowia uniemożliwi dostosowanie realizacji projektu do jej indywidualnych potrzeb w tym zakresie.
- Osoba, której dane dotyczą posiada:
- prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa,
- prawo do cofnięcia - w dowolnym momencie - zgody na przetwarzanie danych,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres 25 lat licząc od dnia 31 grudnia roku następującego po rozliczeniu projektu.
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie, w celach innych niż promocja projektu, została zawarta w załączniku nr 2 do regulaminu - Oświadczenie uczestnika projektu „e-Wiedza – zajęcia on-line".
Postanowienia końcowe
§ 10
- Na zakończenie zajęć on-line każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie wydawane na podstawie testów badających poziom wzrostu/nabycia kompetencji kluczowych i właściwych postaw/umiejętności niezbędnych na rynku pracy przeprowadzonych na ostatnich zajęciach.
- Wszystkie działania realizowane w ramach projektu „e-Wiedza – zajęcia on-line" są współfinansowane w ramach Działania 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Udział w projekcie jest bezpłatny, koszty jego realizacji pokrywane są w 5% z budżetu Powiatu Tarnowskiego, 95% z Unii Europejskiej i Budżetu Państwa.
- Ogólny nadzór nad realizacją Projektu, a także rozstrzyganie spraw, które nie są uregulowane niniejszym Regulaminem, należą do kompetencji Koordynatora merytorycznego i Koordynatora finansowego Projektu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 30.09.2019 r.
30 czerwca 2020 r. zakończyła się realizacja projektu "Współczesn@ szkoła – zajęcia on-line" Poddziałanie 10.1.4 RPO WM 2014-2020.
Projekt realizowany był od 01 września 2019 do 30 czerwca 2020. Polegał na realizacji zajęć pozalekcyjnych on-line dla uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Tuchowie chcących rozwijać zainteresowania mające na celu podniesienie kompetencji kluczowych oraz uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy.
Cel projektu - podniesienie kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy w obszarze biologia 15 uczniów/uczennic oraz fizyka u 15 uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego w Tuchowie w okresie od września 2019 do czerwca 2020 osiągnięto poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych, które odbywały się w dwóch semestrach roku szkolnego 2019/2020 - on-line w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi, dzięki czemu uczniowie LO poszerzali swoją wiedzę z obszaru biologia i fizyka.
Zajęcia on-line w obszarze biologia dla uczniów Liceum Ogólnokształcącego
Na zajęcia uczęszczało 15 uczestników (12 kobiet i 3 mężczyzn, 0 osób z niepełnosprawnością) - uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego zakwalifikowanych zgodnie z kryteriami rekrutacji do projektu określonymi w regulaminie przyjętym Uchwałą nr 765.2019 z dnia 26 września 2019 r. przez Zarząd Powiatu Tarnowskiego.
Zajęcia rozpoczęły się w dniu 06.11.2019r. a zakończyły się 24.06.2020r. Zajęcia odbywały się w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Na zajęciach zapewniony był udział nauczycielki biologii pani Teresy Podrazy.
Zajęcia odbywały się w Liceum Ogólnokształcącym w Tuchowie w Sali 32 wyposażonej w sprzęt multimedialny do prowadzenia wideokonferencji w godz. 7.30 – 9.00.
Zajęcia 04.12.2019 odbyły się na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Zajęcia od 22 kwietnia do 24 czerwca 2020 były odtwarzane /odbyły się zdalnie uczniowie i nauczyciel włączali się z domów ze względu na zagrożenie epidemiczne wywołane koronowirusem COVID-19.
Zajęcia on-line w obszarze fizyka dla uczniów Ogólnokształcącego
Na zajęcia uczęszczało 15 uczestników (3 kobiet i 12 mężczyzn, 1 osób z niepełnosprawnością) - uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego zakwalifikowanych zgodnie z kryteriami rekrutacji do projektu określonymi w regulaminie przyjętym Uchwałą nr 765.2019 z dnia 26 września 2019r przez Zarząd Powiatu Tarnowskiego.
Zajęcia rozpoczęły się w dniu 05.11.2019 r. a zakończyły się 23.06.2020 r. Zajęcia odbywały się w formie wideokonferencji z nauczycielami Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Na zajęciach zapewniony był udział nauczyciela Pana Zbigniewa Budzika.
Zajęcia odbywały się w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie w Sali 17 oraz w Sali 8 wyposażonej w sprzęt multimedialny do prowadzenia wideokonferencji w godz. 7.30 – 9.00. Część zajęć odbyło się zdalnie uczniowie i nauczyciel włączali się z domów ze względu na zagrożenie epidemiczne wywołane koronowirusem COVID-19.
Zajęcia odbywały się w Liceum Ogólnokształcącym w Tuchowie w Sali 32 wyposażonej w sprzęt multimedialny do prowadzenia wideokonferencji w godz. 7.30 – 9.00.
Zajęcia 10.03.2020 odbyły się w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Zajęcia od 05.06 do 23.06 zostały odtworzone względu na zagrożenie epidemiczne wywołane koronowirusem COVID-19; uczniowie i nauczyciel odtworzyli zajęcia podczas konsultacji.
Wszyscy uczestnicy/uczestniczki obydwu obszarów spełnili warunek min 80% obecności na zajęciach.
Przeprowadzane były badania ewaluacyjne wśród młodzieży biorącej udział w zajęciach tj. ankieta ewaluacyjna na zakończenie udziału w zajęciach, badająca fakt nabycia kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy oraz testy przeprowadzone na wejściu i wyjściu dla porównania osiągniętych wyników.
Uczestniczący w badaniach uczniowie proszeni byli o rozwiązanie zadań testów i odpowiedź na pytania przygotowanej ankiety.
Testy na wejście miały na celu sprawdzenie wyjściowego poziomu wiedzy i umiejętności uczestników na rozpoczęcie zajęć. W teście uczestniczyli wszyscy uczniowie objęci działaniami projektowymi. Wyniki testów zostały wykorzystywane do oceny osiągnięcia założonych wskaźników w projekcie.
Testy na wyjście oraz ankieta ewaluacyjna w obszarze biologia zostały przeprowadzone z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych ze względu na obowiązujące przepisy dotyczące nauczania w szkołach tj. prowadzenie nauki zdalnej.
Testy na wyjście oraz ankieta ewaluacyjna w obszarze fizyka zostały przeprowadzone podczas konsultacji w szkole.
Wszyscy uczniowie/uczennice otrzymali pozytywny wynik testu i ankiety, w związku z tym otrzymali zaświadczenia.
Tym samym wskaźnik rezultatu:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe w ramach zajęć on-line w obszarze biologia w LO – 12 uczniów został osiągnięty na poziomie 15 uczniów
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe w ramach zajęć on-line w obszarze fizyka w LO – 12 uczniów został osiągnięty na poziomie 15 uczniów
Łącznie w dwóch semestrach roku szkolnego 2019/2020 odbyło się:
- 30 godz. zajęć on-line z obszaru biologia
- 30 godz. zajęć on-line z obszaru fizyka
- 1 wyjazd na zajęcia na uczelnię z obszaru biologia
- 1 wyjazd na zajęcia na uczelnię z obszaru fizyka
Wszystkie zakładane do osiągnięcia wskaźniki dla projektu "Współczesn@ szkoła – zajęcia on-line" zostały osiągnięte.