dzisiaj jest: 28 lutego 2024 r.   ::    imieniny: Makary, Prokop, Hilary

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

  • Żołnierzy Niezłomnych uczcimy podczas spotkania w Tuchowie

    Żołnierzy Niezłomnych uczcimy podczas spotkania w Tuchowie

  • Pośmiertne uhonorowanie Witosa oraz pożegnanie sekretarza i skarbnika

    Pośmiertne uhonorowanie Witosa oraz pożegnanie sekretarza i skarbnika

  • Oświadczenie Starosty Powiatu Tarnowskiego Romana Łucarza wobec zastosowania względem niego tymczasowego aresztowania oraz przedstawienia zarzutów

    Oświadczenie Starosty Powiatu Tarnowskiego Romana Łucarza wobec zastosowania względem niego tymczasowego aresztowania oraz przedstawienia zarzutów

  • Podpisanie umów na zadania drogowe

    Podpisanie umów na zadania drogowe

  • Wybierz

    Wybierz "Małopolską Wieś"



Żołnierzy Niezłomnych uczcimy podczas spotkania w Tuchowie

Żołnierzy Niezłomnych uczcimy podczas spotkania w Tuchowie Tradycją Powiatu Tarnowskiego stało się już, iż samorząd powiatowy organizuje regionalne obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy, zapraszając mieszkańców do refleksji nad losami tych, których w historii Polski określamy mianem „Wyklętych” i „Niezłomnych”. W bieżącym roku dedykowane spotkanie odbędzie się w dniu 1 marca 2024r. w Centrum Kultury w Tuchowie. Czytaj więcej...


Pośmiertne uhonorowanie Witosa oraz pożegnanie sekretarza i skarbnika

Pośmiertne uhonorowanie Witosa oraz pożegnanie sekretarza i skarbnika Wicestarosta tarnowski Jacek Hudyma i przewodniczący Rady Powiatu Paweł Smoleń wręczyli prawnukowi Wincentego Witosa tytuł Honorowego Obywatela Powiatu Tarnowskiego, który pośmiertnie byłemu trzykrotnemu premierowi II RP i wybitnemu przywódcy chłopów polskich przyznali radni podczas sesji pod koniec stycznia 2024 r. Czytaj więcej...


Oświadczenie Starosty Powiatu Tarnowskiego Romana Łucarza wobec zastosowania względem niego tymczasowego aresztowania oraz przedstawienia zarzutów

Oświadczenie Starosty Powiatu Tarnowskiego Romana Łucarza wobec zastosowania względem niego tymczasowego aresztowania oraz przedstawienia zarzutów Tarnów, dnia 27 lutego 2024 r. "Na wstępie pragnę podziękować wszystkim, którzy w czasie prowadzonego postępowania prokuratorskiego wstrzymali się od komentarzy i nie osądzali mnie. Wsparcie jakie otrzymałem ze strony rodziny, mieszkańców, przyjaciół i moich współpracowników motywuje mnie do dalszego działania, za co chciałbym wszystkim raz jeszcze serdecznie podziękować.   Czytaj więcej...


Podpisanie umów na zadania drogowe

Podpisanie umów na zadania drogowe W Delegaturze Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Tarnowie odbyło się spotkanie, podczas którego samorządowcy zawarli umowy z Wojewodą Małopolskim Krzysztofem Janem Klęczarem na dofinansowanie inwestycji dzięki promesie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg przyznanej przez poprzedni rząd Premiera Mateusza Morawieckiego. Czytaj więcej...


Wybierz "Małopolską Wieś"

Wybierz Województwo Małopolskie ogłosiło już ósmą edycję konkursu "Małopolska Wieś". Głównym założeniem konkursu jest wyróżnienie sołectw aktywnie działających na rzecz podniesienia atrakcyjności małopolskiej wsi i poprawy jakości życia jej mieszkańców. Konkurs jest organizowany w trzech kategoriach: Najpiękniejsza Małopolska Wieś, Nowatorska Małopolska Wieś i Małopolska Wieś w Sieci. Czytaj więcej...
Previous
Next

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Artykuły

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca

SKŁADANIE WNIOSKU O WYDANIE PRAWA JAZDY ORAZ REJESTRACJĘ, CZASOWĄ REJESTRACJĘ I WYREJESTROWANIE POJAZDU DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Wniosek drogą elektroniczną można złożyć po zalogowaniu się do systemu Elektronicznej Skrzynki Podawczej dostępnej na stronie: Elektroniczna Skrzynka Podawcza PWPW

Przed skorzystaniem z Elektronicznej Skrzynki Podawczej należy zapoznać się z treścią Regulaminu.

Do połączenia z elektroniczną skrzynką podawczą zaleca się stosowanie przeglądarki Mozilla Firefox lub Internet Explorer w możliwie najnowszej wersji.

Podczas próby skorzystania z w/w adresu w programie Mozilla Firefox może ukazać się komunikat o zagrożeniu w postaci niezaufanego połączenia. Należy wówczas wybrać opcję „Rozumiem zagrożenie”, a następnie nacisnąć przycisk „Dodaj wyjątek” i potwierdzić wyjątek bezpieczeństwa.

W przypadku przeglądarki Internet Explorer przed skorzystaniem ze strony skrzynki podawczej należy odpowiednio skonfigurować przeglądarkę. W tym celu należy wejść do menu „Narzędzia” i wybrać pozycję „Opcje internetowe”. Na zakładce „Zaawansowane”, w sekcji „Zabezpieczenia” należy upewnić się, że są zaznaczone opcje: „Użyj SSL 2.0”, „Użyj SSL 3.0”, „Użyj TLS 1.0”.

Elektroniczna forma złożenia dotyczy wniosków o:

  1. wydanie prawa jazdy, w tym Profilu Kandydata na Kierowcę,
  2. czasową rejestrację pojazdu,
  3. rejestrację pojazdu,
  4. wyrejestrowanie pojazdu.

Wymagania techniczne dla dokumentów dołączanych w postaci elektronicznej

Dla załączników do wniosków (o wydanie prawa jazdy) przesyłanych do systemu KIEROWCA wymagane są następujące parametry minimalne:

  1. Parametry wymagane dla zdjęcia:
    1. plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej, zawierającym datę wykonania zdjęcia; zalecane jest również umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: sRGB,
    4. głębia kolorów: 24 bity,
    5. rozdzielczość zdjęcia: min. 480 x 615 (szerokość x wysokość) pikseli,
    6. rozmiar pliku: nie większy niż 100 KB.
  2. Parametry wymagane dla obrazu odręcznego podpisu interesanta:
    1. skan podpisu odręcznego, (zaleca się podpis wykonany czarnym atramentem –długopisem lub piórem) na jednolitym jasnym (białym) tle, pozbawionym zabrudzeń, linii ułatwiających pisanie, ramek, itp., zapisany jako plik JPEG,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości),
    4. głębia kolorów: 16 bitów,
    5. rozdzielczość skanu: min. 300 x 111 (szerokość x wysokość) pikseli.
  3. Parametry wymagane dla pozostałych załączników:
    1. skan zapisany jako plik JPEG,
    2. poziom kompresji JPEG dla jakości: nie mniejszy niż 80/100,
    3. przestrzeń barw: greyscale (skala odcieni szarości) lub RGB,
    4. rozdzielczość skanu: max. 2500 x 3500 (szerokość x wysokość) pikseli,
    5. rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB.

Dla załączników do wniosków (o rejestrację, czasową rejestrację i wyrejestrowanie pojazdów) przesyłanych do systemu POJAZD wymagane są następujące parametry minimalne:

  1. parametry wymagane dla załączników w formacie JPEG: rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB.
  2. parametry wymagane dla załączników w formacie PDF: rozmiar pliku: nie większy niż 200 KB x liczba stron załącznika typu pdf.

Aby przesłać do urzędu  wniosek drogą elektroniczną należy go uprzednio podpisać wykorzystując  podpis elektroniczny z ważnym CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 262) lub PROFIL ZAUFANY portalu ePUAP.

Lista kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne znajduje się na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji:

  1. NBP - NCCert.

Profil zaufany uzyskać można bezpłatnie na portalu ePUAP:

  1. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - Profil zaufany.

Informacja dotycząca procedury oraz wymaganych dokumentów

Do wniosku osoba ubiegająca się o wydanie prawa jazdy dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronach internetowych BIP: PRAWA JAZDY zeskanowane dokumenty, wymagane przepisami ustawy o kierujących pojazdami wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat.

Dokumenty wymagane w poszczególnych przypadkach dotyczących wydania prawa jazdy:

  1. Dokonanie wpisu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji zawodowej (Profil Kierowcy Zawodowego)
  2. Karta Kwalifikacji Kierowcy
  3. Wydanie krajowego prawa jazdy (Profil Kandydata na Kierowcę)
  4. Wydanie międzynarodowego prawa jazdy
  5. Wydanie nowego blankietu prawa jazdy z powodu zmiany danych (nazwiska, terminu ważności)
  6. Wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem
  7. Wydanie wtórnika prawa jazdy (utrata, zniszczenie)
  8. Wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne, przedłużenie ważności zezwolenia
  9. Wymiana zagranicznego prawa jazdy

Uwaga: Jeżeli prawo jazdy nie jest określone w konwencjach o ruchu drogowym (konwencja podpisana w Genewie dnia 19 września 1949 r. i konwencja sporządzona w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r.), dodatkowym warunkiem otrzymania polskiego prawa jazdy jest złożenie z wynikiem pozytywnym części teoretycznej egzaminu państwowego.

Zgodnie z § 23 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 poz. 231) osoba składająca wniosek elektroniczny,  odbierając prawo jazdy osobiście, dostarcza do organu, do którego złożyła wniosek:

  1. oryginał orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem o ile są one wymagane,
  2. oryginały zgód, o której mowa w art. 11 ust. 2 i art. 21 ust. 2 ustawy - jeżeli są wymagane.

Zgodnie z § 23 ust. 6 prawo jazdy osoby składającej wniosek elektroniczny nie może być przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe.

Dokumenty wymagane w poszczególnych przypadkach rejestracji pojazdów:

  • Czasowa rejestracja pojazdu

Do wniosku w sprawie czasowej rejestracji pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej BIP: REJESTRACJA POJAZDÓW, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane techniką cyfrową.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu Starosta może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną oraz decyzję o czasowej rejestracji pojazdu – pocztą
za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

  • Rejestracja pojazdu

Do wniosku w sprawie rejestracji pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej BIP: REJESTRACJA POJAZDÓW, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane techniką cyfrową.

  1. rejestracja nowego pojazdu,
  2. rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy z terytorium państwa członkowskiego UE,
  3. rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej,
  4. rejestracja pojazdu zarejestrowanego wcześniej przez inny organ.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu Starosta może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną oraz decyzję o czasowej rejestracji pojazdu – pocztą
za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Starosta wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru w tym organie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i decyzji o rejestracji pojazdu albo po uzgodnieniu z właścicielem pojazdu drogą elektroniczną przesyła te dokumenty pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu. Starosta wydaje te dokumenty po dokonaniu przez właściciela pojazdu zwrotu do organu pozwolenia czasowego lub po otrzymaniu pozwolenia czasowego pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela.

  • Wyrejestrowanie pojazdu

Do wniosku w sprawie wyrejestrowania pojazdu właściciel pojazdu dołącza, w formacie i zgodnie z wymaganiami podanymi przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie w kartach usług dostępnych na stronie internetowej BIP: REJESTRACJA POJAZDÓW, zeskanowane dokumenty (wszystkie wypełnione strony), wymagane przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wraz z załączonym potwierdzeniem elektronicznym dokonania przelewu wymaganych opłat albo zeskanowanym dowodem wpłaty tych opłat oraz zdjęcia tablic rejestracyjnych wykonane  techniką cyfrową.

W przypadku złożenia drogą elektroniczną, przez właściciela pojazdu, wniosku nieodpowiadającego wzorowi i wymaganiom lub niezałączenia wszystkich wymaganych dokumentów i dowodu opłat, o konieczności dokonania uzupełnienia dokumentów i opłat drogą elektroniczną właściciela pojazdu zawiadamia się drogą elektroniczną.

W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu drogą elektroniczną wniosku zgodnie z wymaganiami, właściciel pojazdu wzywany jest drogą elektroniczną na adres internetowy, z którego przesłał wniosek, do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych – z informacją i wyznaczonym właścicielowi pojazdu terminem przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Przekazanie przez właściciela pojazdu do Starostwa Powiatowego w Tarnowie oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

Starosta wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu, albo po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu przesyła decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela.

Podstawy prawne:

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 roku w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 231).
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 r., poz. 1847).
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1849).

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt